Air France е вторият авиационен превозвач след Singapore Airlines, който официално заяви, че ще преустанови използването на Airbus A380. Експлоатацията на
широкофюзелажният "джъмбо джет", първият полет с който бе извършен през месец октомври 2007 година и определен тогава, като „бъдещето на авиацията“, явно изпада
в криза. Превозвачите определено вече предпочитат „по-малки и по-икономични самолети.“ Airbus официално обяви, че ще спре производството на модела през 2021 г. За сега Emirates остава най-големият поддръжник на A380 със 120 самолета в своя флот, който модел в авиокомпанията ще бъде експлоатиран до 2030 година.
Случващото се с А380 е нагледен пример, колко бързо в авиационната индустрия настъпват промените с които трябва да се съобразяват и производителите и авиокомпаниите. Случаят е доказателство за необходимостта от обновяване и адаптиране на стратегиите за обновяване на въздухоплавателните средства и в средносрочен план.
А иначе скоростта на промените в които живеем ни налага все по-сериозна адаптация към действителността. И е тъжно да се види, че такъв хубав самолет за конструирането на който са вложени толкова средства се спира от производство само след малко повече от 10 години търговска експлоатация.
Тъжна и кратка история.